Kako zadržati kvalitetne zaposlene

Pronalazak kvalitetnih zaposlenih je jedan od najvećih izazova sa kojim se svi poslodavci suočavaju. Ipak, još je teže onima koji zapošljavaju radnike na privremenim i povremenim poslovima. Ove poslove prati velika fluktuacija, povećana tražnja za radnicima u piku sezone, nekada i specifični uslovi rada uključujući smenski rad, prekovremene sate, pa se pred poslodavce postavlja ozbiljan izazov da obezbede dobru bazu zaposlenih koje mogu da pozovu kada su im najpotrebniji.

Zdrava komunikacija, korektni uslovi za rad

Dobra i otvorena komunikacija je ključ svakog uspešnog odnosa. Ona počinje već odgovaranjem na prijavu zainteresovanom kandidatu, što je pre svega izraz poslovne kulture i zrelosti poslodavca. Upravo izostanak bilo kakve povratne informacije kandidati najviše zameraju poslodavcima i smatraju da je to izraz neprofesionalnosti, nekad čak i bahatosti i nepoštovanja.

Nedavno sprovedena istraživanja pokazuju da su zdrava radna atmosfera, dobri međuljudski odnosi radnicima bitni koliko i plata. Očigledno da je zaposlenima izuzetno bitno kakav će odnos imati sa kolegama i nadređenima i da li je radna sredina zdrava i stimulišuća za rad.

Ispoštujte sve ono što ste se dogovorili

U svom poslu ste nailazili i na radnike kojima ste bili vrlo zadovoljni, ali i na one koji su izneverili vaša očekivanja. Ono što je do vas jeste da budete odgovorni i fer i ispoštujete sve svoje obaveze koje ste sa zaposlenim dogovorili pre nego što je počeo da radi.

Sigurno je da ćete želeti da zaštite interes svog posla, ali je očigledno da ćete daleko veću fluktuaciju imati ukoliko se ne pridržavate dogovora vezano za slobodne dane, visinu plate, dužinu radnog vremena. Osim potrebnog vremena za nalaženje novih ljudi, potrebnih resursa za uvođenje novih ljudi u posao, negativna i loša iskustva se brzo šire, a poslodavac koga smatraju nekorektnim i nepouzdanim do dobrih radnika daleko teže može da dođe u budućnosti.

Izađite u susret dodatnim molbama ako za to imate prostora

Motivi zbog kojih traže posao mogu da budu različiti: od zarade za studentski džeparac, dodatnog izvora prihoda pored postojećeg posla, privremenog posla u određenom periodu godine, dok neki traže i stalni angažman.

Nekada će biti potrebno da se učini mali ustupak kako bi oni i svoje druge obaveze mogli da na najbolji način usklade sa poslom.

Ako se povremeno susrećete sa molbama tipa promena smena, skraćenog radnog vremena u slučaju ispitnih rokova, porodičnih obaveza, a da pritom posao može da se organizuje bez većih poteškoća, kvalitetni zaposleni će vaš ustupak znati da cene i vrlo je verovatno da će dobro dobrim znati da vrate.

Nagradite rad i trud

Složićete se da zaista treba truda da se odgovorni i kvalitetni ljudi pronađu. Samim tim one koji pokazuju dodatnu inicijativu,daju dobre predloge za unapređenje posla, ljubazni su i odgovorni, kvalitetno i tačno obavljaju svoje dužnosti, sigurno treba da nagradite. To ne mora da bude isključivo finansijska nadoknada, već  se pažnja i znak zahvalnost mogu ogledati u specijalnom popustu prilikom kupovine vaših proizvoda, poklončiću koji sadrži neki vaš proizvod ili uslugu, možete im izaći u susret po pitanju slobodnog dana il određene smene. Uvek znači i javna pohvala i lepa reč  i svest da je njihov trud prepoznat i cenjen.

Dajte im do znanja da za dobre ljude uvek ima mesta

Nekim radnicima odgovara da samo u određenom periodu godine rade kod vas. Ako ste njima zadovoljni, kada se taj period završi dajte im do znanja računate na njih kada budu imali dovoljno prostora da se opet posvete poslu. Ohrabrite ih da vam se jave, pokažite da ste zadovoljni njihovim učinkom i ostavite vrata odškrinuta. Zauzvrat ćete daleko manje vremena trošiti na uvođenje ljudi u posao i obuku. Nekada vam treba čovek koji može da počne da radi sutra, sjajno je ako ga već poznajte i imate poverenja u njega.

Dobra saradnja je moguća samo ako su zadovoljeni interesi obeju strana. Vi tražite kvalitetnog i odgovornog radnika, vaši zaposleni pristojne uslove rada i mogućnost da posao usklade sa svojim obavezama. Dok god možete da nađete zajednički jezik i imate na umu potrebe druge strane izvesnije je da ćete postići dogovor na obostrano zadovoljstvo. Svaki odnos, pa i onaj poslovni, zahteva uvažavanje i strpljenje da se izgradi.  A ako uspete u tome, nećete imati većih problema da pronađete dobre ljude kada su vam najpotrebniji.

Podeli članak
Share on Facebook20Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0

Prvi napišite komentar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *